Voka Open Bedrijvendag pakt jaarlijks uit met een gediversifieerd aanbod van interessante bedrijven en brengt zo het grote publiek en het ondernemerschap samen. De rode draad van de campagne dit jaar is ‘GROEN’ en wordt op donderdagavond 21 februari voorgesteld in de WATT Factory in Gent. Die avond komen ondernemers samen om zich te buigen over de vraag waarom duurzaam ondernemen, circulaire economie, ecologie, recyclage, ... zo'n hot topics zijn voor de ondernemers van vandaag. Lidl Belgium, Tesla, Take Air, ING & WATT Factoryvertellen er hun duurzaam verhaal.

   

Duurzaam en maatschappelijk verantwoord ondernemen, het verminderen van de CO² uitstoot, het opwekken van energie op alternatieve manieren, de ecologische voetafdruk van je onderneming verkleinen, … Het zijn slechts enkele van de vele zaken waarmee ondernemers vandaag bezig moeten zijn. Dat het thema actueler dan ooit is bewijzen de wekelijkse klimaatmarsen en de alomtegenwoordigheid van het klimaatvraagstuk in de media.

Veel ondernemers dragen duurzaam ondernemen reeds hoog in het vaandel en doen heel wat om hun groene inspanningen en imago nog verder te versterken. Met deze groene inspanningen scoren ze namelijk zowel bij klanten, sollicitanten en medewerkers. Het thema van Voka Open Bedrijvendag op zondag 6 oktober 2019 is dan ook:  GROEN! Bedrijven wiens core business duurzaam ondernemen is worden ondergebracht onder de “Greenspot”, de hotspot voor groene ondernemers.